Ga naar de hoofdcontent
Verkoop 2024/25 is gestart voor Vrienden en Keys-leden. Boek nu& word Vriend.
Logo Concertgebouw Brugge
Logo Concertgebouw Brugge

Al jouw vragen beantwoord

Tickets, abonnementen en geschenkbonnen

  • Het Concertgebouw aanvaardt verschillende cheques van Pluxee en Edenred als betaalmiddel voor voorstellingen binnen het eigen artistiek programma, voor tickets voor het Concertgebouw Circuit en artikelen uit de Concertgebouwshop. In het Concertgebouwcafé kan je betalen met consumptiecheques.

    De cheques worden enkel aanvaard aan de balie. Je kan wel jouw tickets vooraf reserveren via de Ticketlijn.

     

  • We tonen je op deze pagina alvast hoe je vlot tickets kan boeken. 

    Heb je nog vragen? Contacteer ons telefonisch op +32 50 47 69 99.

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. Neem een kijkje op de pagina van de voorstelling bij wie je terecht kunt.

  • Ticketkopers worden steeds persoonlijk op de hoogte gesteld van een annulatie van zodra die definitief is. Neem contact op met tickets@concertgebouw.be indien je vragen hebt. 

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. De organisator houdt je op de hoogte van alle informatie omtrent de voorstelling. Heb je vragen rond tickets? Neem contact op met de organisator via de contactgegevens die te vinden zijn op onze website.

  • Een geschenkbon is 1 jaar geldig. Bij het bestellen van tickets op deze website, kan je de code van de geschenkbon ingeven op de pagina ‘betaalmethodes’ van het aankoopproces. Het bedrag op de geschenkbon hoeft niet in één keer besteed te worden. Dit kan met verschillende aankopen waarbij er telkens een restbedrag te besteden blijft (gelinkt aan de unieke code). Je kan ook met de bon betalen aan de balie bij In&Uit of aan de avondkassa van het Concertgebouw.

    Een geschenkbon is steeds 1 jaar geldig.

    Meer info op concertgebouw.be/geschenkbon

  • Gekochte tickets worden niet omgeruild of terugbetaald tenzij in enkele uitzonderlijke gevallen.

    • bij annulatie van een voorstelling
    • bij een onverwachte, dringende ziekenhuisopname (doktersattest vereist)
    • bij overlijden mits bewijs van overlijden (we betalen niet terug bij het overlijden van een familielid of aanverwante)

    Lees meer op Ticketregeling bij annulatie

Gevel- en dakwerken

  • Alle activiteiten gaan door en het Concertgebouw blijft goed bereikbaar.

  • Begin oktober 2023 startte het Concertgebouw met gevelwerken om de terracotta tegelpannen van de westgevel te verwijderen in afwachting van een nieuwe gevel- en dakbedekking voor het Concertgebouw. De werken hebben geen effect op de activiteiten. Alle events blijven doorgaan en het Concertgebouw blijft goed bereikbaar.

    Het Concertgebouw grijpt de noodzakelijke vervanging van zijn volledige gebouwschil aan als opportuniteit in de transitie naar hernieuwbare energie. Wil je meer informatie over de dak- en gevelwerken? Lees hierover meer  

Concertgebouw-app

  • Controleer of je apparaat compatibel is met de app. Je iOS moet 14.0 of hoger zijn om de Concertgebouw-app te downloaden.

    Hoe controleer ik mijn iOS versie?

    1. Ga naar Instellingen.
    2. Scrol omlaag en selecteer Algemeen.
    3. Selecteer Info.
    4. Je versienummer wordt weergegeven naast Versie.

    Als je iOS-versie lager dan 14.0 is en je onze app in het verleden hebt gedownload, kun je op de ondersteuningssite van Apple instructies voor het opnieuw downloaden van de Concertgebouw-app raadplegen.

  • Controleer met welk mailadres je de tickets hebt aangekocht. Met datzelfde mailadres dien je in te loggen in de app. Ben je met het foute mailadres ingelogd in de app?

    1. Tik op het icoontje rechtsonder.
    2. Tik in het menu op afmelden.
    3. Via de knop “afmelden” kan je uitloggen en via een ander mailadres inloggen

    De tickets zijn direct na aankoop zichtbaar in de app. Je kan de app eens afsluiten en opnieuw opstarten om de tickets opnieuw op te halen.

    Ondervind je nog problemen? Neem contact met ons op of spreek onze medewerkers aan op de avond van de voorstelling.

  • Nee, je kunt geen tickets bestellen via de app. Hiervoor kan je steeds op onze website terecht.

  • Je kan steeds gebruik maken van je toegestuurde (e-)ticket die je terugvind in de bevestigingsmail. Je ontvangt daarnaast ook het programmaboekje en informatie rond belangrijke wijzigingen aan het programma ook in jouw mailbox.

Concertgebouw Circuit

  • Het Concertgebouw Circuit is open tijdens het weekend en tijdens de schoolvakanties.  Soms zijn we uitzonderlijk gesloten, controleer altijd de kalender voor je jouw bezoek plant.

  • Op bepaalde dagen is er een gegidste rondleiding (voor volwassenen).  Bekijk de kalender en boek online

    De standaardtaal van de rondleiding is Nederlands. Wil je een rondleiding in het Engels? Laat het ons weten via info@concertgebouw.be.

    Wil je met een groep het Concertgebouw Circuit bezoeken of een kijkje nemen achter de schermen? Klik hier voor meer informatie rond onze rondleidingen of contacteer ons via rondleidingen@concertgebouw.be

  • Aan de Concertgebouwbalie in de Inkomhal, op onze website en bij In&Uit (www.ticketsbrugge.be en de balie op 't Zand).

    Handig is dat je jouw tickets in het gewenste tijdslot kunt reserveren. Ook gratis tickets voor Bruggelingen kunnen online worden gereserveerd. 

  • We hechten veel belang aan de toegankelijkheid van ons gebouw voor rolstoelgebruikers. We beschikken over liften en hellende vlakken die het mogelijk maken voor mensen met een rolstoel om zich vlot te verplaatsen.  Er zijn ook aangepaste toiletten voorzien. 

    Heb je nog specifieke behoeften gerelateerd aan een bezoek aan het Concertgebouw? Aarzel dan niet om ons te contacteren via onthaal@concertgebouw.be. Wij zullen alles in het werk stellen om in de mate van het haalbare voor jouw noden een oplossing te vinden.

  • Als Bruggeling kies je voor het tarief 'Bruggeling'. We vragen om online te reserveren. Zo heb je zeker de kans om op jouw gewenste tijdstip het parcours te ontdekken. Uiteraard zal een ticket aankopen aan de balie ook mogelijk zijn. Houd er dan echter rekening mee dat je misschien even zult moeten wachten of pas in het volgende tijdslot een plaatsje krijgt.

    Bruggelingen = inwoners van Brugge en deelgemeenten (postcodes 8000, 8200, 8310, 8380)

    Bij het aanmelden aan de balie in de Inkomhal wordt je identiteitskaart gevraagd. Hou deze dus zeker bij de hand.

Streamings

  • Neem een kijkje in de mediatheek van Concertgebouw Brugge. Je vindt er een schatkist boordevol opnames, publicaties, afspeellijsten en interactieve verhalen. Musicologische duiding bij onze concerten en diepgaande info over onze dansvoorstellingen vind je in de gratis programmaboekjes die we op onze concertpagina's aanbieden.

    Abonneer je ook op het YouTubekanaal van het Concertgebouw en mis geen enkele voorstelling.

  • Een livestream is vaak enkel tijdens het afgesproken uur te bekijken. Dit geldt alvast voor de betalende livestreams. In ons programma vind je alle voorstellingen die binnenkort worden uitgezonden.

    Heel wat voorstellingen zijn ook via het YouTubekanaal van Concertgebouw Brugge te herbekijken.

    Abonneer je op ons YouTubekanaal en mis geen enkele voorstelling!

Concertgebouwcafé

  • Het Concertgebouwcafé-team vindt het heerlijk om jullie te verwelkomen op zowel het ruime terras op 't Zand als binnen het café in het Concertgebouw. Je lest er je dorst maar kan er ook smullen van een heerlijke lentelunch of een krakend vers ontbijt op zondag. Reserveren is mogelijk op het nummer +32 50 47 69 81.

    Het Concertgebouwcafé opent op woensdag, donderdag en vrijdag vanaf 11.00 uur, op zaterdag om 10.00 uur, op zondag om 09.00 uur en sluit om 18u.
    Ongeacht bovenstaande openingsuren zijn we open telkens een uur voor aanvang van de voorstellingen én na de voorstellingen.

    Bekijk hier de menukaart.

     

  • Het Concertgebouwcafé is open telkens een uur voor aanvang én na de voorstelling.

Onderwijs

  • Op onze website kan je informatie over ons gewijzigde aanbod en contactgegevens terugvinden:

Contact

Ontbreekt het antwoord op jouw vraag in de FAQ-lijst? Stel ze ons dan zeker via onze onthaalploeg:

We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrieven. Ontvang je onze nieuwsbrieven niet? Schrijf je in onderaan deze pagina. 
Pagina inhoud